9 λόγοι που δεν πουλάει το eshop σας

9 λόγοι που δεν πουλάει το eshop σας
9 λόγοι που δεν πουλάει το eshop σας

Όσο περισσότερο βαδίζουμε προς το digital transformation του λιανικού εμπορίου, τόσο πιο ανταγωνιστικά χρειάζεται το e-shop σας να βγει στην αγορά. Οι σημερινοί πελάτες σας ξοδεύουν πολύ περισσότερο χρόνο online και μάλιστα συνήθως σε mobile συσκευές.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη το Φεβρουάριο του 2021 στις Η.Π.Α, το 57% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ξοδεύουν περισσότερες από 5 ώρες ημερησίως στο smartphone τους, και μάλιστα χωρίς να μετρηθεί ο εργασιακός τους χρόνος σε άλλες συσκευές.

Αυτό και μόνο δείχνει ότι αν ένα e-shop θέλει να δει τις πωλήσεις του να ανεβαίνουν, χρειάζεται να είναι γρήγορο, σύγχρονο και να φιλοξενεί το σύνολο της πληροφορίας που ο επισκέπτης αναζητεί.

Ας δούμε όμως, έναν προς ένα τους λόγους που ένα e-shop δεν πουλάει και τι χρειάζεται να γίνει για να αλλάξει αυτό:

Μικρή μηνιαία επισκεψιμότητα

Η επισκεψιμότητα από μόνη της δεν μπορεί να σας αποφέρει χρήματα. Αυτό είναι γνωστό.

Όμως, ένα μικρό traffic number περιορίζει ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα να αυξήσετε τα κέρδη σας.

Ουσιαστικά, σκεφτείτε ότι οποιοσδήποτε γίνεται πελάτης σας, ήταν αρχικά απλός επισκέπτης.

Συνεπώς, χρειάζεστε μια μεγάλη επισκεψιμότητα, ώστε να μπορέσετε να μετατρέψετε περισσότερους επισκέπτες σε πελάτες.

Λύση: Για να φέρετε περισσότερους επισκέπτες στο eshop σας χρειάζεται να:

  • Επενδύσετε στο SEO
  • Τρέξετε υποστηρικτικά καμπάνιες σε social media
  • Αξιοποιήσετε το email marketing

Φυσικά υπάρχουν πολλοί τρόποι ακόμα να προσελκύσετε νέο κοινό που θα επισκεφθεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Αλλά εδώ αναφέρουμε τις πιο βασικές ενέργειες στις οποίες μπορείτε να προβείτε αμεσότερα.

Μη ελκυστικό design & δύσκολο navigation

Ένα συχνό θέμα που εμποδίζει τα eshops να πουλήσουν, είναι ένα παλιό design που πλέον δεν είναι ελκυστικό για τους επισκέπτες.

Θυμηθείτε ότι πλέον η γενιά που έχει αγοραστική δύναμη και ψωνίζει κυρίως online είναι οι Millennials, δηλαδή η γενιά που είναι τώρα 30 – 40 ετών. Η γενιά αυτή έχει μάθει και θέλει να βρίσκει γρήγορα και εύκολα αυτό που ψάχνει, χωρίς περίσσεια σε μαξιμαλιστικά designs και εικαστικά.

Από προϊόντα ένδυσης, αναλώσιμα, είδη για το σπίτι  μέχρι και προϊόντα για εξειδικευμένες τεχνικές λύσεις, οι Millennials αγοράζουν σχεδόν τα πάντα διαδικτυακά από eshops σαν το δικό σας.

Πώς λοιπόν θα πουλήσετε σε αυτούς που και έχουν τα χρήματα και αναζητούν διαδικτυακά προϊόντα;

Λύση: Δώστε σε αυτό το κοινό ένα φρέσκο και minimal design, όπου θα μπορούν να περιηγούνται και να αλληλεπιδρούν εύκολα. Μια ανακατασκευή του eshop μπορεί να εκτοξεύσει τις πωλήσεις σας, όταν γίνει σωστά.

Ένα ολοκληρωμένο UX eshop redesign περιλαμβάνει:

  • Βελτίωση για ακαριαία φόρτωση σελίδων
  • Σωστά δομημένο sitemap
  • Minimal & user friendly design σύμφωνα με τα νέα δεδομένα
  • A/B testing για περαιτέρω βελτίωση
  • Features για εύκολο navigation (breadcrumbs, σωστά URLS, CTAs κ.α.)

Δεν προωθείτε το eshop – SEO και άλλες ενέργειες

Η κατασκευή eshop είναι η αρχή για να ξεκινήσει μια επιχείρηση με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Φτάνει, όμως, μόνο αυτό για να ξεκινήσει ένα eshop τις πωλήσεις; Σίγουρα όχι. Μπορεί να έχετε φτιάξει το πιο όμορφο και λειτουργικό eshop, αλλά αν ο κόσμος δεν μπορεί να σας βρει, η επένδυση που κάνατε δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.

Και φυσικά, όταν κάποιος δε γνωρίζει για σας, δεν έχει τρόπο να συνδεθεί με το κατάστημά σας και τα προϊόντα σας, άρα είναι αδύνατο να γίνει και πελάτης σας.

Πώς μπορεί αυτό να αλλάξει;

Λύση: Με προώθηση του eshop στα διαθέσιμα digital μέσα. Για να προωθήσετε το eshop σας στις μηχανές αναζήτησης, χρειάζεστε σίγουρα SEO βελτιστοποίηση. Αυτή η διαδικασία είναι μια αδιαπραγμάτευτη σταθερά, αν θέλετε οι χρήστες που αναζητούν τα προϊόντα σας να σας βρίσκουν οργανικά. Άλλες ενέργειες προώθησης είναι οι PPC καμπάνιες, οι διαφημίσεις σε social media κ.α.

Λάβετε μια προσφορά για SEO υπηρεσίες

Υψηλά μεταφορικά κόστη για τον πελάτη σας

Συνεχίζοντας σχετικά με τους λόγους που ένα eshop δε φέρνει τις αναμενόμενες πωλήσεις, αξίζει να αναφέρουμε την πολιτική χρεώσεων μεταφορικών.

Το καθεστώς τιμών, που καλά κρατεί στις χρεώσεις των εταιρειών courier, δεν είναι με το μέρος σας· κανείς δεν το παραβλέπει αυτό. Όμως, για τους αγοραστές έχει καθιερωθεί ως ιδέα τα δωρεάν μεταφορικά έξοδα.

Επομένως, όταν κάποιος έμπορος χρεώνει τα μεταφορικά, είναι πιθανό να χάνει πελάτες.

Βέβαια, θα ήταν άδικο να πούμε εδώ ότι αυτονόητα τα έξοδα αποστολής θα έπρεπε να βαρύνουν αποκλειστικά τον έμπορο. Οπότε, τι μπορεί να γίνει σε μια κατάσταση που μοιάζει αδιέξοδο για τα κόστη αποστολής;

Λύση: Δημιουργήστε κύκλο πωλήσεων μεγάλης κλίμακας, ώστε τα έξοδα αποστολής να μην επηρεάζουν σημαντικά το περιθώριο κέρδους σας. Με λίγα λόγια, όσο περισσότερο πουλάτε, τόσα περισσότερα πακέτα στέλνετε και τόσο μεγαλύτερο μοχλό πίεσης ασκείτε στη μείωση των τιμών που σας δίνει η εταιρεία courier.

Και πώς γίνεται αυτό; Με ανταγωνιστική παρουσία σε digital κανάλια. Κερδίζοντας πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Google, όλο και περισσότεροι χρήστες θα επισκέπτονται το eshop και αρκετοί από αυτούς θα πραγματοποιούν αγορές από εσάς. Επομένως, τα έσοδα μεγαλώνουν και το κόστος αποστολής ανά παραγγελία μικραίνει.

Κακή εμπειρία χρήστη σε mobile συσκευές

Επανερχόμενοι σε τεχνικά ζητήματα που μπορεί να έχει ένα eshop, δεν μπορούμε να παραλείψουμε τη φιλικότητα προς κινητές συσκευές.

Αν το eshop σας δεν είναι mobile friendly ή έστω mobile responsive, πρέπει να αποδεχτείτε ότι χάνετε όλους τους πελάτες που περιηγούνται από mobile devices.

Κακή εμπειρία χρήστη σε mobile συσκευές
Κακή εμπειρία χρήστη σε mobile συσκευές

Γιατί, όμως, να αντιμετωπίσετε μοιρολατρικά ένα πρόβλημα, τη στιγμή που υπάρχουν όλα τα μέσα να ξεπεραστεί η δυσκολία αυτή για το eshop σας;

Ένα απλό βήμα βελτιστοποίησης της απεικόνισης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, μπορεί να αυξήσει δραματικά την απόδοσή του.

Σκεφτείτε ότι οι προβλέψεις για τις παγκόσμιες πωλήσεις μέσω mobile συσκευών φτάνουν τα 3.56 τρισεκατομμύρια! Γιατί να βρίσκεστε έξω από αυτό το νούμερο;

Λύση: Μεταφέρετε το ecommerce σας σε mobile περιβάλλον είτε με κατασκευή mobile εφαρμογής είτε με αναπροσαρμογή του eshop σε mobile version. Για να γίνει σωστά η αναπροσαρμογή χρειάζεται μια ομάδα με:

  • Εμπειρία στο web design με mobile first προσέγγιση
  • Εξειδικευμένο development web εφαρμογών
  • Κειμενογράφηση που σέβεται το mobile περιβάλλον

Ελλιπείς πληροφορίες για την εταιρεία και τα προϊόντα

Οι άνθρωποι δεν αγοράζουμε τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά λύσεις στα προβλήματα και τις ανάγκες μας. Σύμφωνα με τον Neil Patel οι περιγραφές των προϊόντων σας χρειάζεται να αναδεικνύουν τη μοναδική αξία που τα προϊόντα προσφέρουν στον αγοραστή.

Επομένως, ένα eshop με σύντομες ή καθόλου περιγραφές, φτωχή about us page και μη αναλυτικές πληροφορίες για τους τρόπους επιστροφής, είναι πολύ δύσκολο να πείσει τον εν δυνάμει αγοραστή να κάνει μια αγορά. Τι είναι απαραίτητο να γίνει;

Λύση: Αφιερώστε χρόνο ώστε να εξηγήσετε πώς λειτουργεί το προϊόν σας, ποια είναι η πολιτική επιστροφών σας, πώς μπορεί ο επισκέπτης να μετρήσει το νούμερο σε ένα ρούχο και με ποιο τρόπο το προϊόν που πουλάτε, λύνει προβλήματα και είναι αναντικατάστατο.

Αν δεν έχετε χρόνο να κάνετε κάτι τέτοιο, είναι απολύτως κατανοητό. Επαγγελματίες του on-page SEO μπορούν να σας βοηθήσουν να συγγράψετε κείμενα, που προτρέπουν τον επισκέπτη να αγοράσει, βοηθώντας τον παράλληλα να καταλάβει την αξία του προϊόντος.

Με επαγγελματική κειμενογραφία online πωλήσεων, μπορείτε να αυξήσετε την αξιοπιστία σας και να πείσετε τον επισκέπτη να αγοράσει, χωρίς καν να έρθετε σε επικοινωνία μαζί του.

Το κείμενο είναι ο πανταχού παρόν πωλητής σας, που κάνει τη δουλειά για σας 24 ώρες το 24ωρο!

Υψηλό ποσοστό abandon cart

Όταν υπάρχει απαίτηση πολλών ενεργειών μέχρι την ολοκλήρωση αγοράς, αρκετοί αγοραστές εγκαταλείπουν την προσπάθεια, ή αλλάζουν γνώμη πριν ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Αυτή η συμπεριφορά σε όρους digital marketing ονομάζεται “abandon cart”, δηλαδή εγκαταλειμμένο καλάθι αγορών.

Στην πραγματική ζωή, σπανίως κάποιος θα ξεκινούσε να ψωνίσει σε ένα λιανικό κατάστημα και μια ώρα αργότερα θα άφηνε το καλάθι αγορών του και θα έφευγε, χωρίς να κάνει καμία αγορά.

Στο digital περιβάλλον, όμως, ένας χρήστης δέχεται απανωτά ερεθίσματα την ώρα που πραγματοποιεί αγορές.

Ένα μήνυμα στο messenger, ένα σημαντικό email, μια ενδιαφέρουσα ειδοποίηση από τα social media και η αγορά έμεινε στη μέση…

Τι μπορείτε να κάνετε για τις μη ολοκληρωμένες αγορές;

Λύση: Όσο λιγότερα βήματα έχει να κάνει ένας χρήστης μέχρι την πληρωμή, τόσο πιθανότερο είναι να μην τον προλάβει κάποιος αντιπερισπασμός. Άρα, αυτό που πραγματικά χρειάζεται να γίνει, είναι η μελέτη και ο σχεδιασμός βελτιστοποιημένης ροής μέχρι την “Thank you” page. Συμβουλευτείτε έναν ειδικό σε σχεδιασμό ecommerce websites και απλοποιήστε όσο μπορείτε τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγορών.

Μηδενικό remarketing

Τέλος, ακόμη κι αν έχετε διευθετήσει όλα τα παραπάνω και το eshop σας είναι πλήρως βελτιστοποιημένο από κάθε άποψη, κάποιοι επισκέπτες θα συνεχίζουν να “σας το παίζουν δύσκολοι” και να μην ολοκληρώνουν τις αγορές τους.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να κάνετε κάτι για να τους κερδίσετε τελικά.

Η απάντηση λέγεται “remarketing” και μπορεί να λειτουργήσει υπενθυμιστικά για τον επισκέπτη σας σε διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας. Emails που θυμίζουν ότι “Ξέχασες κάτι στο καλάθι σου” ή μια στοχευμένη διαφήμιση στα social media, που δίνει έξτρα έκπτωση για την ολοκλήρωση μιας αγοράς, βοηθούν τις πωλήσεις και δημιουργούν κίνητρα στους κάπως πιο “αφηρημένους” αγοραστές.

Όταν, λοιπόν, δεν υπάρχει remarketing, δεν μπορείτε να προσελκύσετε το κάπως πιο δυσπρόσιτο κοινό, που έχει μεν ενδιαφέρον για το προϊόν, αλλά χρειάζεται μια παρότρυνση για να κάνει όντως κίνηση αγοράς.

Λύση: Για να ενσωματώσετε το remarketing στις ενέργειες παρότρυνσης αγορών στο eshop σας χρειάζεται:

  • Σύνδεση του Facebook pixel
  • Tracking ενεργειών επισκεπτών
  • Email marketing αυτοματισμός μέσω πλατφόρμας διαχείρισης
  • Ορισμός budget για remarketing ενέργειες

Σύνοψη

Είδαμε λοιπόν, τους εννιά λόγους που μπορεί ένα eshop να δυσκολεύεται να αποδώσει.

Προτείναμε λύσεις για κάθε περίπτωση και συζητήσαμε πώς αυτές οι λύσεις αλλάζουν το τοπίο για κάθε επαγγελματία του εμπορίου.

Οι λύσεις αυτές εφαρμόζονται κάλλιστα σε λιανικό και χονδρικό εμπόριο και αποτελούν βέλτιστες πρακτικές που έχουν δοκιμαστεί σε διάφορες αγορές.

Τρόποι βελτίωσης eshop
Τρόποι βελτίωσης eshop

Στην CMD χαιρόμαστε να βοηθάμε τους ανθρώπους του ecommerce με τις γνώσεις και την εμπειρία μας και να τους βλέπουμε να ακμάζουν στον τομέα τους. Αναζητάτε μια λύση για το δικό σας eshop;

Καλέστε μας ή στείλτε μας ένα email

Θα χαρούμε να ακούσουμε για το project και τις ανάγκες σας, ώστε μαζί να βρούμε τον τρόπο μπορούμε να συνεισφέρουμε στην digital επιτυχία σας!

Ζητήστε να σας καλέσουμε

Θέλεις μοναδικό αποτέλεσμα σε ανταγωνιστική τιμή; Πάρε προσφορά!

Η έμπειρη ομάδα μας πάντα δίπλα σου, κάλεσε μας.

Τηλέφωνο: (+30) 210 3001780

E-Μail: info@cmd.gr

Scroll to Top

Σας καλούμε σε 10 λεπτά!

Συμπληρώστε το τηλέφωνο σας

κατασκευή ιστοσελίδων

Ευχαριστούμε για το μήνυμα σας!

Σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας